סמבוסק גבינות וזיתים
את הסמבוסק אפשר להכין במגוון מילויים רוטב פיצה, ממרח עגבניות, פסטו, גבינות וכל מילוי שאתם אוהבים (חשוב שלא יפריש נוזלים) המילוי המועדף על בני ביתי הוא הגבינות ואני אוהבת זיתים אז אני מוסיפה גם אותם. הם אומנם דומיננטים אך משתלבים נפלא עם הגבינות ובבצק.
סמבוסק גבינות וזיתים

אופן ההכנה:

1
יש לערבב תחילה את הקמח עם המלח, הסוכר והשמרים. כשהחומרים הייבשים לא נוגעים ישירות זה בזה אלה רק בתערובת הקמח. לאחר מכן יש להוסיף שמן ומים וללוש היטב עד לקבלת בצק אחיד. יש לשמן בכף שמן נוספת ולהניח להתפחה לחצי שעה.
2
לאחר חצי שעה יש ליצור עיגולים בגודל כדור טניס או קצת פחות לרדד כל עיגול בצק על משטח מקומח לעיגול שטוח. להניח במרכז העיגול לאורך כף זיתים פרוסים, חצי כף גבינה צהובה וצי כף גבינה בולגרית. אפשר גם קצת יותר אך לא כדאי יותר מדי שהמילוי לא יברח באפיה.
3
יש לקפל את הבצק לחצי עיגול ולהדק בכדי שהמילוי לא יצא. וכך ליצור את הסמבוסקים אחד לאחר השני. יש להכין צלחת של מים וצלחת של סומסום ולטבול את הסמבוסקים בחלקת העליון במים ומיד לאחר מכן בסומסום. ולהכניס לאפיה ל20 דקות על 180 מעלות.
4
בגלל שכל חלקם העליון של הסמבוסקים עטוף בסומסום יתכן והסמבוסק יעשה ולא ישחים. זה בסדר. שימו לב לא לאפות יתר על המידה. מומלץ לארוז את הסמבוסקים החמים בעטיפת נייר, להניח בסלסלת פיקניק לצד מטבל גבינה וירקות חתוכים ולצאת לארוחת ערב משפחתית בגינה.

לבצק:

חצי קילו קמח
כף שמרים
כף סוכר
כפית מלח
כוס וחצי מים
רבע כוס שמן

למילוי:

100 גר ג.בולגרית
100 גר ג.צהובה
זיתים

מתכונים נוספים שתרצו להכיר..

קרפ מלוח עם גבינות וריבה
80d4ce15-12ae-4f6a-8e4a-0617451421e8
ספינג'
img_7251.jpg
מג'דרה בורגול ועדשים שחורות
img_1083.jpg
קאדה
D3D212FB-A6DE-4F8D-89EC-2C17F4C0B7A5
פלאפל
img_3718.jpg
פיצה ירוקה
פיצה ירוקה
סלט אנדיב אפוי
13
סלט ארטישוק אביבי
סלט פטריות ופטרוזיליה
סלט פטריות ופטרוזיליה
סלט פטריות ופטרוזיליה
פשטידת קישואים, מנגולד ושקדים
פשטידת קישואים, מנגולד ושקדים
בטטות צלויות עם שום, ושמן זית
בטטות צלויות בתוספת פטרוזיליה, שום ושמן זית
עלי מנגולד במילוי קינואה
עלי מנגולד במילוי קינואה