קובה במרק חמוסטה
מרק קובה יכול להיות ארוחה משפחתית נפלאה הקובה משביע, הבשר עשיר, המרק מלא טעמים וניחוחות וזו בעצם ארוחה שלימה במנה אחת. ההכנה של הקובה דורשת הערכות מראש אך ניתן להכין כדורים במעוד מועד, להקפיא ולהוציא רגע לפני ההוספה למרק החם. ניתן גם לרכוש כדורי קובה מוכנים ולהוסיף למרק קובה בייתי.
2

אופן ההכנה:

למרק
יש לחתוך את שיני השום לפרוסות, את הקישואים לחצאי עיגולים, את העלי הסלק והסלרי והבצל לקצוץ. יש לחמם 3 כפות שמן בסיר רחב ועמוק ולהוסיף פנימה את תערובת הירקות הירוקים. לאדות תוך כדי ערבוב למשך 5 דקות עד שהירקות מתרככים ומתקווצים מעט. יש להוסיף נוזלים עד לגובה 3/4 הסיר ולהביא לרתיחה. לאחר הרתיחה יש לתבל במיץ לימון, מלח, פלפל ומעט כורכום בכדי לתת מעט צבע למרק.
למילוי של קובה:
את הבשר יש לחתוך לקוביות גדולות ולטגן במעט שמן עד לעשייה מוחלטת של הבשר כך שיהיה יבש גם בחלקו הפנימי. יש לקרר את הבשר ולקצוץ או לטחון עם 3 שיני שום, צרור כוסברה מלח ופלפל.
למעטפת הקובה
יש לשים בקערה 3 כוסות סולת, כף שמן ומעט מלח ולהוסיף תוך כדי ערבוב כוס מים ואם התערובת יבשה להוסיף עוד מעט מים. שימו לב, כמות המים הנדרשת משתנה לפי טמפרטורת המים וטמפרטורת הסולת. התערובת צריכה להיות רכה ונעימה ליצירת הכדורים אך לא נוזלית מדי ולא יבשה מדי. ככל שעובר הזמן מהכנת הסולת המים נספגים ותערובת הסולת נהיית קשה מעט ולכן יש ליצור את כדורי הקובה מיד לאחר הכנת הסולת.
להרכבה
בעזרת ידיים רטובות יש לקחת מתערובת הסולת כדור בגודל כדור פינג פונג, לשטח אותו בעזרת האצבעות ולמלא בכפית ממילוי הבשר לסגור את הקובה היטב בכדי שהמילוי לא יברח במשך הבישול ולהכניס את הקובה למרק שהוכן מראש. שימו לב הקובה חייב להכנס למרק כשהוא רותח. וכך ליצור את כדורי הקובה אחד אחרי השני. בכדור הראשון יתכן ותתקשו מעט אך כשתגיעו לכדור החמישי זה כבר יהיה קל יותר. חשוב שמעטפת הסולת לא תהייה עבה מדי ושמילוי הבשר יהיה בשפע יחסי לסולת. יש לבשל את כדורי הקובה במשך 30 דקות לפחות עד שהסולת עשויה היטב. להגיש חם ובתאבון.

רכיבים למרק:

חבילת עלי סלק
2 גבעולי סלרי
8 שיני שום
2 קישואים
בצל גדול
מלח
פלפל
מיץ לימון
מעט כורכום

רכיבים לקובה:

3 כוסות סולת
כוס מים חמימים + רבע כוס בהדרגה
מלח
כף שמן

למילוי

2 כפות שמן
קילו בשר צלעות מס 2
חופן כוסברה
3 שיני שום
מלח

מתכונים נוספים שתרצו להכיר..

קרפ מלוח עם גבינות וריבה
80d4ce15-12ae-4f6a-8e4a-0617451421e8
ספינג'
img_7251.jpg
מג'דרה בורגול ועדשים שחורות
img_1083.jpg
קאדה
D3D212FB-A6DE-4F8D-89EC-2C17F4C0B7A5
פלאפל
img_3718.jpg
פיצה ירוקה
פיצה ירוקה
סלט אנדיב אפוי
13
סלט ארטישוק אביבי
סלט פטריות ופטרוזיליה
סלט פטריות ופטרוזיליה
סלט פטריות ופטרוזיליה
פשטידת קישואים, מנגולד ושקדים
פשטידת קישואים, מנגולד ושקדים
בטטות צלויות עם שום, ושמן זית
בטטות צלויות בתוספת פטרוזיליה, שום ושמן זית
עלי מנגולד במילוי קינואה
עלי מנגולד במילוי קינואה